Programme

TERUG

Dis Klassiek

Vorige Programme

Woensdag 14 Augustus 2019
21:10-22:00

Luister na die Trompetkonsert in E mol majeur van Jan Neruda, ’n Tjeggiese komponis wat eintlik as ‘n violis naam gemaak het. Die werk is vandag een van die belangrike werke in elke trompetsolis se repertorium.

Die tweede konsert vir ‘n koperblaasinstrument en orkes is die Tromboonkonsert in E mol majeur van Ferdinand David. Dit is een van die min concerti wat vir die instrument nagelaat is, en een van die weinige wat in die Klassieke en selfs Romantiese periodes gekomponeer is.

Die slotwerk is Mozart se Horingkonsert no. 4 in E mol majeur. Dis interessant dat Mozart ‘n groot voorliefde vir die horing gehad het, want saam met die concerti vir klavier en orkes asook vir viool en orkes, is die aantal vir horing en orkes relatief baie.

Woensdag 7 Augustus 2019
21:10-22:00

Luister na die Klavierkonsert in G majeur van Tsjaikofski. Die werk volg na sy ikoniese Klavierkonsert no. 1 in B mineur, wat deel uitmaak van omtrent elke konsertpianis te repertorium. Tsjaikofski het vir sy tweede klavierkonsert teruggeval op die meer klassieke styl van die genre, en dit is minder flambojant as sy eerste werk. Maar sekerlik die interessantste aspek van die werk is die tweede beweging waarin twee ander solo-instrumente, die viool en tjello, vir groot dele van die beweging die kollig kry. Die klavier klink byna ondergeskik aan die twee ander solo-instrumente.

Woensdag 31 Julie 2019
21:10-22:00

Luister na die Klavierkonsert in F majeur van Johann Nepomuk Hummel, ‘n Hongaars-Oostenrykse komponis wat nes sy landgenoot, W.A. Mozart, as kindergenie uitgeblink het. Hy het onderrig gekry by komponiste soos Clementi en Haydn. Hummel word dikwels gesien as een van die oorgangskomponiste tussen die Klassieke en Romantiese periodes.

Die tweede werk is die Tjeggiese Suite opus 39 van Antonin Dvořák. Teen die tyd wat dit gekomponeer het, het hy vyf simfonieë en ‘n paar operas agter sy naam gehad. Die suite bestaan uit heelwat volksmusiek, wat Dvořák baie kunstig byeengebring het.

Woensdag 24 Julie 2019
21:10-22:00

Luister na die Simfonie in C majeur van George Bizet. Dié Franse Romantiese komponis is veral bekend vir sy operas soos CARMEN en DIE PÊRELVISSERS. Sy orkeswerke sluit in die L’ALESIENNE SUITES asook die Simfonie in C majeur waarna jy in hierdie program kan luister.

Die tweede werk is George Gershwin se RAPSODIE IN BLOU. Gershwin het dit eers vir klavier en jazzorkes gekomponeer, maar Ferde Grofe het dit vir volle orkes en klavier verwerk. Dit word dikwels as ‘n twee klaviere-item aangebied, maar kan ook as ‘n solowerk uitgevoer word. Daar is ook baie ooreenkomste met Gershwin se 'n AMERIKANER IN PARYS, wat ’n hele paar jaar later die lig gesien het.

Woensdag 17 Julie 2019
21:10-22:00

Luister na Johannes Brahms se Simfonie No. 2 Op. 73 en Clara Wieck Schumann se Drie Romanse Op. 22.

Woensdag 26 Junie 2019
21:10-22:00

Prof. Joan Meloof, 'n bioloog en 'n spesialis in omgewingsstudies sê: "Om regtig 'n woud se skuiling te ervaar moet jy verskillende sintuie gebruik, en dikwels is die beste sintuig die verbeelding."
Luister na uiteenlopende klassieke werke wat deur bome en woude geïnspireer is:
1. Die simfoniese toondig Die Dennebome van Rome van Ottorino Respighi.
2. Waldszenen (Woudtonele), Op. 82, 'n stel van nege kort solowerke vir klavier van Robert Schumann.
3. Die wals, Stories uit die Weense woud van Johann Strauss II.

Woensdag 19 Junie 2019
21:10-22:00

Vanjaar is die 210de gedenkjaar van die vader van die simfonie en strykkwartet, Joseph Haydn (31 Maart 1732- 31 Mei 1809) se dood.
Haydn het 'n indrukwekkende hoeveelheid musiek gekomponeer, onder meer 104 simfonieë en 82 strykkwartette. Sy Londense Simfonieë (ook bekend as die Salomon Simfonieë) is 'n stel van twaalf simfonieë en sy laaste bydrae tot die musiekvorm. Kenners meen dat Haydn se bydrae tot die simfoniese vorm 'n hoogtepunt bereik het in die werke.

Luister na die Tiende Simfonie uit die Londense Simfonieë, Simfonie no. 102 in B-mol Majeur.

Haydn het ook 'n groot invloed gehad op sy tydgenote W.A. Mozart en Ludwig van Beethoven. Sy vriendskap met Mozart is wel bekend. 'n Bewys hiervan is Mozart se Haydn-kwartette (1784) n stel van ses kwartette wat hy opdra aan sy vriend.

Luister na die Strykkwartet No. 17 in B-mol Majeur (Jag) K.458, Op. 10 No. 3.

Woensdag 12 Junie 2019
21:10-22:00

Luister na een van die vaders van barokmusiek, J.S. Bach (1685-1750) se bekendste werke: Die Brandenburg Concerto No. 1 in F Majeur BWV 1046. Bach het twintig kinders gehad waarvan sommige van sy seuns suksesvol as komponiste in sy voetspore gevolg het.

C.P.E Bach (1714-1788) was die tweede seun J.S. Bach en het in sy tyd meer aansien geniet as sy pa. As komponis van sowat 700 werke word hy beskou as 'n belangrike oorgangsfiguur tussen die barok- en klassieke tydperke. Luister na sy Hobokonsert in B-Mol Majeur Wq 164.

Die jongste van J.S. Bach se seuns was J.C. Bach (1735- 1782). Hy het meerendeels sy opleiding as komponis van sy halfbroer C.P.E. Bach ontvang.  Sy musiek is verteenwoordigend van die klassieke tydperk en het 'n invloed gehad op die ontwikkeling van Haydn en Mozart se Concerto style. Die program sluit af met J.C. Bach se Sinfonia No. 6 in B-Mol Majeur W. B.12     

Woensdag 5 Junie 2019
21:10-22:00

Jy kan luister na ’n Simfonie van Ditters von Dittersdorf, ’n Duitse komponis wat baie geïnteresseerd was in die Griekse en Romeinse mitologie en van die temas uit verhale van dié tyd  in sy werke ingeweef het.
Die hoofwerk is die KLAVIERKONSERT NO. 2 in G-mineur van Saint-Saëns, ’n werk wat ‘n groot gunsteling by gehore en klaviervirtuose is. Saint-Saëns het ‘n slag gehad met orkestrasie en die werk getuig daarvan.
Die slotwerk is nog ‘n uitstekende werk waar die orkes sy bedrewenheid kan toon: Ravel se BOLERO. Die musiek was aanvanklik vir ’n balleteenbedryf gekomponeer, maar deesdae word dit as ’n enkelwerk op die konsertprogram aangebied.    

 

 

Woensdag 29 Mei 2019
21:10-22:00

 Jy kan luister na die Feesoverture van Sjostakovitch. Die Russiese komponis het dit vir die 30-jarige herdenking van die Oktober-Rewolusie gekomponeer. Maar dis nie in daardie jaar uitgevoer nie – eers 7 jaar later in 1937. Dit is weer gebruik as hoofwerk by die opening van die Somer Olimpiese Spele in Moskou van 1980; en by die Nobel Pryskonsert in 2009.
Haydn se Fluitkonsert in D-majeur is die enigste een wat hy vir die instrument nagelaat het. Daar is wel ‘n ander Fluitkonsert, ook in D-majeur, maar word as die werk van Leopold Hoffman erken. Maar daar is bewyse, soos bv. die omslag wat aandui dat Haydn ook die komponis van die werk was.